Středové motory Apache
Středový pohon elektrokola nabízí vysoký výkon a výborné jízdní vlastnosti především pro sportovní elektro-cyklistiku. Motor se instaluje do rámu místo šlapacího středu a díky svému umístění je elektrokolo ideálně vyvážené a těžiště je posazené velmi nízko, což má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti.
Model | TS 250 | BBS 350** | BBS 250 |
---|---|---|---|
Výkon motoru | 250W | 350W | 250W |
Snímání |
otáček šlapání točivého momentu |
otáček šlapání | otáček šlapání |
Displej | LCD multifunkční | LCD multifunkční | LCD multifunkční |
Převodník | 42 zubů | 44/46/48 zubů | 44/46/48 zubů |
Brzdové páky se senzorem |
Ne | Ano | Ano |
Cena* | 26.990,- Kč | 26.990,- Kč | 24.990,- Kč |
* Cena je za kompletní elektrosadu včetně baterie s kapacitou 10,4 Ah
** Varianta motoru s výkonem 350W je určena pouze pro provoz mimo veřejné komunikace. Jeho nominální výkon je vyšší než evropskou normou EN 15194 povolené maximum (250W).
Základní sestava elektrosady se středovým motorem se skládá z těchto komponentů:
- středový motor s převodníkem a klikami
- baterie 10,4 Ah s držákem nebo nosičem (dle zvoleného typu)
- nabíječka baterie
- displej s odděleným ovladačem
- snímač rychlosti + magnet
- brzdové páky (pouze typ BBS)
- kabeláž
- instalační materiál
Možnost výběru vyšší kapacity baterie:
Baterie 13 Ah + 2.000,- Kč
Baterie 14,5 Ah + 4.000,- Kč
Středový motor BBS 250W / 350W
Ve středovém motoru BBS 250W / 350W je integrovaná řídící jednotka a snímač šlapání (PAS sensor). Z motoru jsou vyvedeny kabely s konektory pro připojení snímače rychlosti, baterie, displeje a brzdových pák.
Pro úspěšnou montáž středového motoru na rám jízdního kola je důležité, aby byl v oblasti šlapacího středu dostatek prostoru pro samotný motor a to především směrem k zadní stavbě rámu.
Středový motor vyžaduje volný prostor ve vzdálenosti X=47 mm od osy šlapacího středu na úrovni hrany středové mufny. (viz. obrázek)
Zadní stavba u některých rámů je příliš vychýlená do strany a tělo motoru se o ni opře dříve, než o středovou mufnu. V takovém případě je třeba trubku zadní stavby deformovat tak, aby se motor opřel o hranu středové mufny.
LCD displej
Elektrosada je vybavena multifunkčním LCD displejem s odděleným ovladačem nabízejícím tyto funkce:
- volba 2-9 režimů asistence + režim bez asistence (dle nastavení, rozsah regulovaného výkonu je pro různý počet režimů asistence stejný),
- asistent chůze,
- ukazatel stavu baterie,
- podsvícení displeje,
- funkce cyklopočítače (aktuální rychlost, ujetá vzdálenost - výlet / celkově, hodiny),
- dálkové ovládání palcem u gripu řidítek.
Středový motor TS 250W
Ve středovém motoru TS 250 je integrovaná řídící jednotka, snímač točivého momentu (síly šlapání) a snímač šlapání (PAS sensor).
Díky integrovanému snímači točivého momentu motor reaguje na sílu šlapání a podle toho reguluje svůj výkon. Tzn. čím větší silou šlapete (např. do kopce), tím větší silou Vám pomáhá. Pokud naopak jedete volně po rovině, asistence motoru je nižší. Tento systém je tak lepší pro optimální nastavení výkonu motoru a snížení spotřeby energie.
Z motoru jsou vyvedeny kabely s konektory pro připojení snímače rychlosti, baterie a displeje. K motoru je instalován převodník o velikost 42 zubů.
Pro úspěšnou montáž středového motoru na rám jízdního kola je důležité, aby byl v oblasti šlapacího středu dostatek prostoru pro samotný motor a to především směrem k zadní stavbě rámu.
Středový motor vyžaduje volný prostor ve vzdálenosti X=65 mm od osy šlapacího středu na úrovni hrany středové mufny. (viz. obrázek)
Zadní stavba u některých rámů je příliš vychýlená do strany a tělo motoru se o ni opře dříve, než o středovou mufnu. V takovém případě je třeba trubku zadní stavby deformovat tak, aby se motor opřel o hranu středové mufny.
LCD displej
Elektrosada je vybavena multifunkčním LCD displejem s odděleným ovladačem nabízejícím tyto funkce:
- volba 4 režimů asistence + režim bez asistence,ukazatel stavu baterie,
- podsvícení displeje,
- funkce cyklopočítače (aktuální a průměrná rychlost, ujetá vzdálenost - výlet / celkově, čas jízdy),
- dálkové ovládání palcem u gripu řidítek.
Baterie
Baterie Apache Power jsou osazeny velmi kvalitními Li-Ion (lithium-iontovými) články Samsung 26F. Výstupní napětí baterie je 36V a maximální vybíjecí proud 15A (nárazově až 18Ah).
Nabízíme dva typy baterií – pro umístění do nosiče nebo do rámu jízdního kola.
Společně s nosičovou baterií je dodáván také nosič. Můžete si zvolit jeho velikost dle velikosti kola (20“-24“ / 26“-28“). U velikosti 26“-28“ navíc nabízíme variantu pro diskové brzdy.
Rámová baterie je vybavena USB zásuvkou s výstupním napětím 5V. Pro přesné změření prostoru pro umístění rámové baterie doporučujeme použít šablonu v měřítku 1:1, kterou si můžete stáhnout zde:
- ap-ramova-baterie-sablona-1.pdf [725,32 kB]
Kapacita | Dojezd* | Hmotnost |
---|---|---|
10,4 Ah (375 Wh) | 50-80 km | 2,3 kg |
13 Ah (468 Wh) | 70-110 km | 2,8 kg |
14,5 Ah (522 Wh) | 80-130 km | 2,8 kg |
* Informace o dojezdu je pouze orientační, záleží na mnoha faktorech, které ovlivňují dojezd na jedno nabití baterie.